Ostrava – V Ostravě začíná rekonstrukce bývalého obchodního domu Ostravica-Textilia. Před 22 lety se v něm během renovace po zbourání nosných zdí propadla dvě podlaží a zřítila se část střechy. Módní dům pak roky chátral, několikrát změnil majitele a hledalo se pro něj využití. Dnes si staveniště převzala stavební firma. Po opravách za více než 250 milionů korun má v místě vzniknout centrum kreativního průmyslu doplněné o gastronomické zázemí, hudební klub nebo divadelní a konferenční sál. Novinářům to dnes sdělil Jindřich Vaněk, který zastupuje vlastníky objektu.
S ukončením rekonstrukce a zpřístupněním nových prostor se počítá v červnu 2023. Veřejnosti bude určena přibližně polovina rekonstruované části, včetně známého centrálního atria s historickým schodištěm. „V této části vznikne restaurace, kavárna a hudební klub v suterénu. Volně přístupné bude také poslední patro, ve kterém najde sídlo divadelní a konferenční sál. Ve druhém a třetím patře vznikne centrum krea- tivního průmyslu s názvem Business Boutique Ostravica. A právě v těchto místech se budou nacházet laboratoře, speciální ateliéry vybavené zařízením 3D reality, kanceláře a společně sdílené prostory, jako jsou jednací a přednáškové sály,“ uvedl Vaněk.
Komplex bývalého módního domu Ostravica-Textilia tvoří tři budovy navržené různými architekty, které byly postupně propojeny. Symbolem celého komplexu byla především nárožní stavba s centrálním schodištěm v interiéru. Aktuální rekonstrukce se dotkne dvou ze tří objektů. „Rekonstrukce třetího objektu, bývalé Obchodní a průmyslové banky, bude řešena zvlášť. Plánem majitelů je budovu bývalé banky vrátit do původní podoby a doplnit ji dostavbou nového domu v proluce na ulici 28. října,“ uvedl Vaněk. Cílem je provázat přízemí všech budov se vznikajícím veřejným prostorem na náměstí Dr. E. Beneše.
Komplex podle Vaňka nyní vlastní akciová společnost Ivančice property. „Do koupě, neodkladných sanačních prací, zajištění statiky a projekčních prací dosud investovala přes 75 milionů korun,“ uvedl Vaněk. Podle zástupce společnosti Michala Kovalčuka lze předpokládat, že s ohledem na situaci na trhu bude nakonec rekonstrukce dražší, než je nyní odhadovaných čtvrt miliardy korun.
Rekonstrukci chce firma průběžně dokumentovat prostřednictvím videí, fotografií a dalších materiálů, které lidé najdou na facebooku a instagramu pod názvem Business Boutique Ostravica. „Speciálně k tomuto účelu budeme na sociálních sítích vydávat on-line Stavební deník, v jehož jednotlivých dílech se lidé seznámí s historií projektu rekonstrukce, s průběhem stavebních prací a dalšími souvisejícími tématy,“ uvedl Kovalčuk.