Studoval na Technické univerzitě ve Vídni
Diplomovou práci vedl prof. Helmut Richter
V roce 1991 založil kancelář Baar-Baarenfels Architects Výstavy v Praze (ČR), Lublani (Slovinsko), Bratislavě (Slovensko) a ve Vídni (Rakousko)
V roce 2010 nominován na cenu WAF v Barceloně Vyučuje na univerzitách v Sofii, Bukurešti, Temešváru a ve Vídni
Odborný asistent na Institutu architektury a designu na Technické univerzitě ve Vídni (2002–2008)
Vítěz WAF v roce 2013 v Singapuru
Člen Vídeňské komory architektů
V roce 2014 pozván na bienále do Benátek, kurátor Rem Koolhaas
Přestavba paláce Razumovského, Vídeň
Palác byl postaven pro Andreje Kiriloviče, knížete Razumovského, bývalého ruského velvyslance za cara Alexandra během Vídeňského kongresu v roce 1806. Jako příznivec Beethovena a rozkvétajícího uměleckého hnutí si kníže Razumovský vybral belgického architekta Louise Montoyera, aby vytvořil soubor tří budov obklopujících ústřední park ve Vídni s celkovou plochou přes 10.000 m2. Alois II., kníže Lichtenštejnský, jej obýval v letech 1838–1873.
Později se stal palác vlastnictvím státu. Dnes
je majetkem dvou významných sběratelů umění, kteří jej nechali přestavět pro potřeby umělecké nadace a jako soukromou rezidenci.
Ústřední budova byla během 2. světové války poškozena a nedostatečně opravena.
V poválečné době nebyla řádně udržována, což vedlo k závažným problémům. Je vedena
v seznamu historicky významným staveb, a proto byla provedena pečlivá rekonstrukce a analýza nových strategií s cílem zlepšit celkovou strukturu stavby. Veškeré neautentické prvky jako střecha, schody a úpravy stěn interiéru byly demolovány a bylo navrženo nové schéma vertikální cirkulace s podzemními garážemi a podpůrnými prostorami. Novou hliníkovou střechu podpírá systém kovových výztuh ve formě Vierendeelových nosníků přikloněných k existující budově. Střešní apartmá je obklopeno terasami a vertikální průhlednou glazurou v plné výšce se zabudovanou ochranou proti slunečnímu záření se směrovými stabilizátory solárního řízení. Střešní ochrana proti slunci zhotovená z protlačovaných hliníkových křidélek poskytuje stín a nabízí různý stupeň výhledů do exteriéru.
Hlavní konstruktivní strukturální střešní prvek je ocelový odlitek, který přidává plasticitu v souladu s okolním sloupkovým zábradlím v empírovém stylu.
Přízemí tvoří 6 m vysoký prostor umělecké galerie se dvěma většími prostorami spojenými na druhé úrovni s novou galerií, které se klenou mezi dvěma volně stojícími, šikmo nasměrovanými betonovými deskami. Nově vytvořené zpevněné organické betonové schodiště má díky zužujícímu strukturálnímu tvaru elegantní vzhled. Řady 3D frézovaných forem bylo využito k vytvoření komplexu volnější geometrie, jenž dodává vertikální formě uhlazenost, aniž je fyzicky spojen s podporami stěn, a poskytuje díky artikulaci světla a stínu stavebním formám lehkost.