první vodovodní baterie vytvořené 3D

            UTVÁŘÍME BUDOUCNOST VODY: Společnost GROHE představuje první vodovodní baterie vytvořené 3D tiskem

 

  • Společnost GROHE potvrzuje svou vedoucí pozici v sanitárním odvětví představením vodovodních baterií vyrobených 3D tiskem z kovu
  • Součástí limitované edice jsou 3D verze baterií Allure Brilliant a Atrio
  • Odstranění omezení spojených s tradičními výrobními postupy otevírá dveře téměř neomezeným designovým možnostem

 

Düsseldorf, březen 2019. Na 3D tisk se již dlouho nahlíží jako na výrobní technologii budoucnosti. Komponenty vytvořené 3D tiskárnami nastavují nové standardy pro prémiové výrobce v automobilovém a leteckém průmyslu. Role průkopníka v sanitárním průmyslu se ujala společnost GROHE svou nabídkou baterií GROHE Atrio Icon 3D a GROHE Allure Brilliant Icon 3D, které jsou vyrobeny 3D tiskem z kovu. Společnost GROHE je předním světovým výrobcem kompletních koupelnových řešení a kuchyňských systémů. Tato pozice nám dovolila překonat veškeré nástrahy 3D tisku z kovu a dosáhnout fascinující symbiózy nejnovějších výrobních postupů a tradičního řemeslného mistrovství, která naprosto revolučním způsobem mění zažité koncepty produktového designu a umožňuje vytvořit skutečně jedinečné koupelnové produkty. Společnost GROHE použitím futuristických designových a výrobních technologií aktivně utváří budoucnost vody – kterou však můžete mít ve své koupelně už dnes.

 

Překonávání hranic: voda jako vizuální zážitek

Společnost GROHE představením 3D variant baterií Atrio a Allure Brilliant posouvá hranice produktového designu a zážitku z vody na doposud nemyslitelnou úroveň. Michael Seum, Vice President Design ve společnosti GROHE AG, zdůrazňuje: „Ve společnosti GROHE věříme, že vytvořit něco zcela nového vyžaduje odvážnou vizi. Koncept možného a nemožného je pouze otázkou perspektivy. Prostřednictvím kolekce Icon 3D představujeme zcela nový způsob přemýšlení o produktovém designu budoucnosti. Překonáváme překážky kladené tradičními výrobními postupy pomocí 3D tisku z kovu, což se nejdříve jevilo jako nemožné. Hlavní předností této metody je možnost vyrábět v malých objemech – a splnit tak jakékoliv přání našich zákazníků. Nyní už neexistují žádné meze osobní kreativity.“ Thomas Fuhr, Executive Director Operations ve společnosti GROHE AG, dodává: „Abychom si udrželi roli průkopníků v sanitárním průmyslu a dále rozšiřovali naše technologické mistrovství, investujeme nejen do výzkumu a vývoje, ale také do inovativních výrobních procesů v našich továrnách. Implementací 3D tisku z kovu vstupujeme do zcela nové, vzrušující éry průmyslové výroby. Zaměřujeme se na náš hlavní předmět podnikání a prostřednictvím našich vodovodních baterií pokrýváme celý hodnotový řetězec, což nás jednoznačně odlišuje od konkurence. Našim cílem bylo samozřejmě udržet osvědčenou kvalitu GROHE a přenést ji do 3D tisku. Abychom toho mohli dosáhnout, vyvinuli jsme svůj vlastní proces kovového 3D tisku, jehož kouzlo spočívá v jedinečném složení granulátu, který si sami vyrábíme.“

 

Tento způsob 3D tisku umožňuje vytvoření téměř jakéhokoliv geometrického tvaru a vyzývá ke znovuobjevení smyslu pro pojetí materiálu: Základním materiálem je zde surová ocel, která je vysoce odolná vůči korozi a současně velmi dobře tvarovatelná. Finální produkt však není ve své podstatě o moc složitější. Omezení konstrukčních prvků na absolutní minimum a důraz na čistou podstatu tvarů nejen šetří cenné přírodní zdroje, ale také nabízí nový, interaktivní zážitek z vody. Extrémně tenké stěny baterie GROHE Atrio Icon 3D a provzdušněná, známá silueta baterie GROHE Allure Brilliant mění průtok vody na magickou optickou iluzi. Tyto baterie se tak stávají estetickým klenotem  v povrchovém provedení – kartáčované, surové oceli.

 

Kombinace nejmodernějších digitálních technologií a tradičního řemeslného mistrovství umožňuje vznik produktů, které na trhu nemají konkurenci

Baterie Icon 3D v sobě kombinují ty nejnovější digitální technologie a precizní ruční zpracování, natolik typické pro všechny produkty značky GROHE. Jednotlivé komponenty se vyrábějí pomocí jedinečného systému laserového práškového 3D tisku. Skládají se z přibližně 4 700 vrstev, z nichž každá je pouze 0,06 milimetrů tenká. Po vytištění těchto komponent dochází k ošetření pomocí CNC frézování, které následuje ruční broušení a jemné kartáčování, což je zároveň posledním krokem výroby. Tento komplexní výrobní proces podtrhuje jedinečnost řady Icon 3D: Každý produkt je unikát, a celá kolekce je dostupná pouze jako limitovaná edice několika kusů ročně. Počínaje dubnem 2019 bude kolekce GROHE Icon 3D k dispozici na vyžádání jako exkluzivní produkt do skutečně luxusních koupelen.

 

Více informací získáte na webových stránkách www.grohe.com

Sledujte nás na sociálních sítích: Facebooku, Twitteru, Instagramu, LinkedIn a YouTube.

 

 

 

O společnosti GROHE

GROHE je předním světovým výrobcem koupelnových řešení a kuchyňských baterií, který zaměstnává přes 6 000 zaměstnanců – 2 400 z toho v Německu. Společnost GROHE je od roku 2014 součástí skupiny LIXIL Group. Klíčovými hodnotami této mezinárodně uznávané společnosti jsou kvalita, technologie, design a udržitelný rozvoj, které společně vedou k poskytování „Čistého požitku z vody“ našim zákazníkům. Společnost GROHE je známá pro své inovativní produkty a zcela nové kategorie produktů již od dob svého založení. Patří mezi ně například revoluční kuchyňské systémy GROHE Blue a Red nebo nedávno představený systém zabezpečení proti únikům vody GROHE Sense, který je inovativním doplňkem na neustále rostoucím trhu s produkty pro chytrou domácnost. Výrobní procesy našich továren v Německu jsou vzájemně protkány smyslem pro inovace, design a vývoj. Všechny produkty GROHE se tak mohou pyšnit jedinečnou známkou kvality „Vyrobeno v Německu“. Jen v průběhu posledních deseti let potvrdilo jedinečnost produktů GROHE více než 300 ocenění za design a inovativní technologie. Sama společnost GROHE se umístila mezi nejlepšími německými podniky, které nejvíce přispěly k trvale udržitelnému rozvoji. Společnost GROHE se stala první společností ve svém odvětví, které se podařilo získat cenu CSR od německé spolkové vlády. Business magazín Fortune® rovněž společnost GROHE zařadil na seznam Change the World, žebříček 50 světových společností, jejichž obchodní aktivity mají pozitivní dopad na společnost.

 

O společnosti LIXIL

Společnost LIXIL vyrábí revoluční vodní a stavební řešení, které řeší každodenní výzvy a zlepšují život zákazníkům po celém světě. Vytváříme přední technologie na základě našeho japonského dědictví a investujeme do výzkumu, jehož výsledkem jsou vysoce kvalitní produkty, které přeměňují domácnosti. Skutečnou podstatou obchodních aktivit společnosti LIXIL je však způsob, jakým je realizujeme – skrze smysluplný design, odhodlání zvyšovat dostupnost prémiových produktů pro všechny a společenskou odpovědnost. Součástí naší skupiny jsou přední světové značky jako například INAX, GROHE, American Standard nebo TOSEM. Přes 70 000 kolegů ve více než 150 zemích světa hrdě pracuje na produktech, které používá více než miliarda lidí každý den. Zjistěte více na webových stránkách www.lixil.com

 

 

 

 

 

Redakce AW 2019 zdroj :  www.grohe.cz